Transparentredovisning
Stabil Assistans värnar om öppenhet och tydlig information gentemot kunder, anhöriga, personal och samarbetsparter. Nedan redovisas fakta om vår verksamhet i enlighet med Vårdföretagarnas transparenskrav.
Basfakta
Företagsnamn: Stabil Assistans Sverige AB
Organisationsnummer: 559398-3253
Säte: Sigtuna
Besöksadress: Katsen 29, 193 41 Sigtuna
Telefonnummer: 070-499 90 12
E-postadress: info@stabilassistans.se
Inriktning:
Vi erbjuder personlig assistans enligt 9 § 2 LSS. Vi arbetar även med att starta upp hemtjänst. Verksamheten bedrivs över hela landet.
Mål och riktning
Vår vision är att skapa en trygg och självständig vardag för varje individ. Vi vill bidra till ett samhälle där alla – oavsett funktionsvariation – har möjlighet att leva ett självbestämt liv med full delaktighet.
Vårt arbete präglas av:
Engagemang och empati
Tydlig kommunikation
Kompetens och kvalitet
Långsiktighet och stabilitet
Vårt arbete med kvalitet
Stabil Assistans har ett kvalitetssystem i enlighet med Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd SOSFS 2011:9. Det innebär att verksamheten systematiskt och fortlöpande planerar, leder, kontrollerar, följer upp, utvärderar och förbättrar kvaliteten i verksamheten.
Vårt kvalitetsarbete omfattar bland annat:
Dokumenterade rutiner och processbeskrivningar
Regelbunden uppföljning av beviljade insatser
Egenkontroller och intern granskning
Kompetensutveckling och handledning för personal
Avvikelsehantering, klagomålshantering och lex Sarah
Kvalitetsmål som följs upp löpande
All personal inom verksamheten är skyldig att medverka i kvalitetsarbetet enligt 14 kap. 2 § SoL och 24 a § LSS.
Självdeklaration kvalitet personlig assistans
Stabil Assistans följer gällande lagstiftning och föreskrifter för att säkerställa hög kvalitet i den personliga assistansen. Vi arbetar med individuellt anpassade insatser, tydlig dokumentation och uppföljning samt kontinuerlig kompetensutveckling.
Vi strävar efter att överträffa grundläggande krav och arbetar systematiskt för att säkerställa:
Rättssäkerhet i insatserna
Brukarinflytande och delaktighet
Kontinuitet i assistansen
Tillgänglighet och trygghet
Utbildningsnivåer
Personal som anställs av Stabil Assistans för att verka som personliga assistenter till våra kunder rekryteras främst utifrån personliga egenskaper och fallenhet för vård- och omsorgsarbete.
I de fall där våra kunders vård- och omsorgsbehov är av komplicerad art rekryteras naturligtvis specialistkompetens.
Bland Stabil Assistans tjänstemän, de som planerar och styr den dagliga verksamheten, finns bland annat personalvetare, jurist samt ekonom.
Medarbetare
För tillfället 30 medarbetare i Stockholms län samt Göteborg.
Specialkompetens:
Vi har juridisk specialkompetens inom LSS och SoL, vilket ger ett tryggt stöd i kontakter med myndigheter.
Språkmöjligheter:
På arbetsplatserna runt om i Sverige finns mängder av olika språkkunskaper. På huvudkontoret talas det svenska, engelska och arabiska.
Kollektivavtal:
Vi är kollektivavtalsanslutna till Vårdföretagarna.
Företagsledning
Diana Hanna är VD och operativt ansvarig. Hon har över tio års erfarenhet inom branschen och är utbildad jurist med examen från Stockholms universitet.
Ägare
Stabil Assistans Sverige AB ägs av Diandre Holdings AB (org.nr 559073-0908).
Styrelse
Styrelsen för Stabil Assistans och ägarbolaget Diandre Holdings AB består av:
Diana Hanna
André Hanna
Se företagsinformation och styrelse på allabolag.se
Ekonomi
Ekonomisk information om Stabil Assistans, såsom årsredovisningar och nyckeltal, finns tillgänglig via Allabolag: Se ekonomisk information på allabolag.se